Niks bijzonders hoor. Het is een getalletje. Een afstand. Het is een klein stukje meer dan de helft. 

En toch... na de buikkrampen van vorige week koos ik dit keer een strak regime. Pannenkoeken bakken en eten, drinken, paar uur wachten en dan gaan. Ik heb een bekende route met een onbekende extra lus van 10km gekozen met veel natuur onderweg en een openstaande brug. Sneeuwklokjes, krokussen en vooral veel hitsige vogeltjes. Diverse ooievaarsparen waren nesten aan het bouwen. En klapperen met die bekken! Dit is het leuke van hardlopen, het buiten zijn.

Affijn, dat voor de entertainment onderweg. Plan van de lange duurlopen is vooral de hartslag niet te ver op te laten lopen. Het doel is puur kilometers maken en duurvermogen opbouwen. Dit is eigenlijk best moeilijk, want je kunt geen lekker tempo lopen. Ik ben me eigenlijk steeds aan het inhouden. En dan heb je tijd om onderweg de hersens ook wat gymnastiek te laten doen. Ik doe vaak sommetjes, tijden berekenen, kilometers inschatten. Ik had nu bedacht de loop in te delen in stukken van 5km. Elke keer als er 5km voorbij waren, kon ik mezelf vertellen dat er weer een stukje van 5km aan kwam. Dat is te overzien. Elke 5km drink ik wat, elke 10km neem ik een gelletje dit keer. Ik vond dat eigenlijk altijd wat overdreven bij een langzame training. Na vorige week niet meer. Ik heb nu ook echt veel lekkerder gelopen. Op naar de volgende grens 💪